Arşiv / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön


GittiGidiyor, 30 Mart'ta Trabzonlular ile buluşacak

29/3/2017

30 Mart'ta Trabzon'da gerçekleşecek olan, KOBİ'lerin ve girişimcilerin yoğun ilgisini çeken Türkiye Teknoloji Buluşmaları'nda GittiGidiyor Satış Direktörü Bülent Elçin internetten satışla ilgili bilgiler paylaşacak. Karadeniz'in e-ticarette en aktif bölgeler arasında olduğunu belirten Elçin, GittiGidiyor'dan Trabzon'a yapılan satışların 2016'da yüzde 34 yükseldiğine dikkat çekti.

EticaretSEM tarafından, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) işbirliğiyle organize edilen Türkiye Teknoloji Buluşmaları, Antalya ve Balıkesir'in ardından 30 Mart Perşembe günü Trabzon Ramada Plaza'da gerçekleştirilecek.

Girişimcilik, e-ticaret ve iletişim teknolojilerindeki yeniliklerin sahnede olacağı etkinlikte teknolojinin ve internet tabanlı iş modellerinin öne çıktığı sunumlar da yapılacak. Bu kapsamda, GittiGidiyor Satış Direktörü Bülent Elçin de yapacağı konuşmada bilgi ve tecrübelerini katılımcılar ile paylaşacak.

Trabzon'da alışveriş %34 arttı
Organizasyonun sponsorları arasında yer alan Türkiye'de e-ticaretin ev sahibi GittiGidiyor, etkinlik öncesi Trabzon ile ilgili alışveriş verilerini de açıkladı.[1] GittiGidiyor üzerinden Trabzon'a gerçekleştirilen satış miktarı 2016 yılında bir önceki yıla kıyasla %34 arttı. GittiGidiyor'dan en fazla alışveriş yapan Trabzonlular yüzde 22'lik payla 31-35 yaş aralığındaki kesim oldu.

Trabzonlular en çok cep telefonu ve TV satın alıyor
GittiGidiyor verilerine göre Trabzonluların 2016 yılında en çok satın aldığı ilk 10 ürün ise sırasıyla şunlar oldu: Cep telefonu, LED TV, dizüstü bilgisayar, elektrikli süpürge, çamaşır makinesi, buzdolabı - soğutucu, klima, bebek bezi, tablet ve bulaşık makinesi.

Yeni işbirlikleri hedefleniyor
GittiGidiyor Satış Direktörü Bülent Elçin etkinlik öncesi yaptığı açıklamada, GittiGidiyor'un ana hedefinin Türkiye'de e-ticaret sektörünü büyütmek olduğunu belirtti. Bu hedefe giden yolda Anadolu'nun sahip olduğu büyük potansiyeli ortaya çıkarmanın önemine dikkat çeken Elçin, “Yerel işletmelerin e-ticarete atılmasının yanı sıra yöresel ürünlerin de online dünyada satışa çıkarılması sadece sektörü zenginleştirmekle kalmıyor, bu ürünlerin ülkenin dört bir yanına gönderilebilmesinin de önünü açıyor” dedi. Karadeniz Bölgesi'nin e-ticaret açısından oldukça aktif bölgeler arasında olduğunu kaydeden Elçin, şu bilgileri paylaştı: “GittiGidiyor cirosu içerisindeki payı yaklaşık yüzde 10 olan Karadeniz, geçtiğimiz yıl satışlarımızı oransal olarak en çok artırdığımız bölge. 2016 yılında GittiGidiyor'dan Karadeniz Bölgesi'ne yapılan satışlar yüzde 36 arttı. Ekonomik ve sosyal anlamda Karadeniz'in lokomotif şehirlerinden biri olan Trabzon internetten alışverişte de etkin. GittiGidiyor'dan Trabzon'a yapılan satışlar 2016 yılında yüzde 34 yükseldi. Yeni işbirlikleriyle hem satıcı hem de alıcı tarafında buradaki potansiyeli değerlendirmeye devam edeceğiz.”

Herkese açık olan etkinlik ile ilgili daha fazla bilgi ve katılım için:
http://www.teknolojibulusmalari.com/

İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
dileko@marjinal.com.tr
0212 219 29 71

[1] GittiGidiyor 2015 – 2016 yılı verileri
[2] Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması (IAB) Aralık 2016 sonuçları