Arşiv / GittiGidiyor Basın Bültenleri
Bültenler
Arşiv
Etkinlikler
< Geri Dön


Beyaz eşya alışverişinde yeni trend: İnternetten al

3/8/2016

GittiGidiyor’un yayınladığı veriler, her evin temel ihtiyacı olan beyaz eşya ürünleri ile ilgili olarak tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında yaşanan büyük değişimi gözler önüne seriyor.

Günde yaklaşık 1,5 milyon ziyaretçi sayısı ile Türkiye’de e-ticaretin ev sahibi olan GittiGidiyor’un yayınladığı veriler [1], Türkiye’de tüketicilerin artık beyaz eşya ürünlerini de büyük oranda internet üzerinden satın aldığını gösteriyor.

GittiGidiyor üzerinden 2016 yılının ilk yarısında satılan bulaşık makinesi sayısı 2015 yılının ilk yarısına kıyasla yüzde 96’lık bir artış kaydederken, bu ürün grubunu yüzde 54’lük artışla çamaşır makinesi ve yüzde 43’lük artışla buzdolabı/soğutucu grupları takip etti.

En büyük ilgi erkeklerden
İnternet üzerinden beyaz eşya alışverişi yapanların ağırlıklı olarak erkeklerden oluşması da GittiGidiyor’un verilerinden çıkan bir diğer önemli sonuç oldu. Bulaşık makinesini internet üzerinden satın almayı tercih edenlerin yüzde 83’ünü erkekler, yüzde 17’sini ise kadınlar oluştururken erkeklerin beyaz eşya alışverişlerindeki hâkimiyeti çamaşır makinesi ile buzdolabı/soğutucu kategorilerinde de devam etti. Her iki kategori için de erkeklerin oranı yüzde 86 olurken kadınların oranı yüzde 14’te kaldı.

Sıralamada İzmir sürprizi
Yaş gruplarına bakıldığında ise ağırlıklı olarak 36 – 40 yaş aralığındaki kişilerin çamaşır makinesi ve buzdolabı/soğutucu satın aldığı görülürken bulaşık makinesi kategorisinde ise yaş aralığı 31 – 35’e kadar düşüyor.
Her üç kategoride en çok alışverişin yapıldığı il İstanbul olarak ortaya çıkıyor. Nüfus olarak Ankara’nın gerisinde kalsa da İzmir, sıralamada Ankara’yı geride bırakarak ikinci sırada yer aldı. Beyaz eşya alışverişlerini internet üzerinden en çok yapan diğer iller ise Bursa, Konya, Kocaeli ve Antalya oldu.

“Bu rakamlar, e-ticaretin yaptığı devrimin göstergesi”
Konuyla ilgili açıklama yapan GittiGidiyor Satış Direktörü Bülent Elçin, e-ticaretin yıllar içerisinde tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını köklü şekilde değiştirdiğini belirterek beyaz eşya satışlarındaki ciddi artışın da e-ticaretin yaptığı bu devrimin göstergesi olduğunu vurguladı. İnternetten alışverişin tüketiciler için olağanüstü bir kolaylık sunduğunun altını çizen Elçin; “E-ticaretin sunduğu kolaylık nedeniyle tüketiciler artık gözle görüp elle test etmenin oldukça önemli olduğu beyaz eşya kategorisindeki ürünleri dahi internet üzerinden satın almayı tercih ediyor. GittiGidiyor’daki geniş ürün yelpazesi, fiyat çeşitliliği ve ürünler ile ilgili sunduğu detaylı bilgiler insanları bu ürünleri internet üzerinden satın almaya yöneltiyor. Ayrıca yoğun iş temposu altında çalışan kişiler mağaza mağaza gezerek zaman kaybetmek yerine tek bir tıkla birçok ürüne ulaşmayı mümkün kılan GittiGidiyor’un sunduğu kolay alışveriş deneyimini tercih ediyor. Yine kargo alanındaki gelişmeler de büyük ve ağır ürünlerin taşınma ve sevkiyat sorunlarını ortadan kaldırarak beyaz eşyaların internet üzerinden satın alınmasına ciddi bir katkı sağlıyor.” dedi.

GittiGidiyor’un ocaktan buzdolabına, ankastre setlerinden çamaşır makinelerine kadar birçok farklı kategori altında yer alan sayısız beyaz eşya ürünlerini incelemek için: http://www.gittigidiyor.com/beyaz-esya

1- GittiGidiyor 2016 ve 2015 ilk yarı rakamları

İlgili Kişi:
Dilek Özcan
Marjinal Porter Novelli
0212 219 29 71
dileko@marjinal.com.tr